WYKONANIE: ©2021
OSTATNIE PROJEKTY
Koncepcja Promofoto wzięła się z potrzeby pokazania tego,co najbardziej wartościowe z punktu widzenia prowadzenia biznesu.
KONTAKT
Galeria
Popularne artykuły
Galeria
Popularne artykuły
Prawie każda strona internetowa zawiera kilka zdjęć. Może być ich wiele, aby ulepszyć witrynę. Ale mała ilość zdjęć też nie raz bywa dobrym rozwiązaniem. Wszystko bowiem zależy od funkcji, jaką pełni strona. Jeśli w witrynie masz źle zrobione lub dobrane zdjęcie, zwłaszcza jeśli jest to logo lub zdjęcie produktu, możesz negatywnie wpływać na wiarygodność witryny i stracić klientów. Poniższe wskazówki pomogą Ci upewnić się, że Twoje zdjęcia będą dobrze działać na Twojej stronie.
Co przedstawia Twoje zdjęcie?
Ludzie i zwierzęta są popularnym tematem zdjęć na stronach internetowych. A jeśli masz zdjęcia ludzi lub zwierząt, upewnij się, że:
Oczy są widoczne. Oczy są tym, na co patrzą ludzie, kiedy patrzą na zdjęcia, więc zdjęcie, na którym trudno jest zobaczyć oczy lub są one w cieniu, będzie mniej skuteczne niż zdjęcie z wyraźnie, widocznymi oczami.
Powiększ twarze. Podobnie jak w przypadku oczu, twarze są w większości przypadków bardziej interesujące niż całe ciało.
Koncentruj się na temacie. Zwłaszcza w przypadku zwierząt chcesz uzyskać jak najwięcej przedmiotów w kadrze. Ludzie lubią wrażenie dynamiki. Zdjęcia akcji zwierząt lub ludzi wprowadzają widzów w lepszy odbiór fotografowanej sceny.
Jak fotografować produkty?
Jeśli fotografujesz produkty na swojej stronie, miej pewność, że się wyróżniają. Wiele osób zwraca uwagę na zdjęcia przy podejmowaniu decyzji o zakupie, więc posiadanie dobrego zdjęcia produktu może spowodować sprzedaż.
Powiększ produkt. Jeśli nie możesz powiększyć, kadruj zdjęcie do samego wyróżnionego produktu. Rozświetl dobrze swój produkt. Ludzie nie będą chcieli go kupić, jeśli go nie zobaczą.
Pokaż produkt pod równymi kątami. Jeśli możesz, rób zdjęcia produktu z wielu stron. Daje to Twoim klientom więcej informacji.
Powiększyłeś twarz swojego psa lub zrobiłeś zdjęcie swojego syna grającego na piasku, ale co jest w tle? Jeśli tło ma za dużo bałaganu lub zakłóceń, zdjęcie będzie trudne do obejrzenia. Jeśli nie możesz uzyskać dobrego tła, powinieneś się przenieść lub zmienić temat. Bądź świadomy czegoś więcej niż bałaganu. Czy tło wygląda chaotycznie? Czy w kadrze są inne rzeczy, które skupiają się na obiekcie? I nie zapomnij o lusterkach, chyba że sam chcesz być na zdjęciu. Zawsze fotografuj produkty na białym tle. Dzięki temu produkt wyróżnia się i sprawia, że cienie są bardziej łagodne. Jeśli chcesz użyć kolorowego tła, upewnij się, że jest to jednolity kolor. Gdy nie możesz uzyskać jednolitego koloru tła na obrazie produktu, użyj oprogramowania do edycji zdjęć, aby lekko rozmyć tło. To sprawi, że Twój produkt będzie się bardziej wyróżniał, nawet jeśli nie ma idealnego tła.
Pamiętaj o oświetleniu.
Często tym, co sprawia, że profesjonalna fotografia wyróżnia się na tle nowicjuszy, jest oświetlenie. Bądź świadomy, gdzie jest słońce, jeśli fotografujesz na zewnątrz. Nie chcesz przecież robić zdjęć z obiektami bezpośrednio skierowanymi na słońce. Model czy modelka będą dobrze oświetleni, ale prawie na pewno będą mrużyć oczy i to nie wygląda dobrze. Rozproszone światło jest najlepsze dla większości zdjęć zwierząt i ludzi, ponieważ fotografowani nie są oświetleni ostrym światłem, a cienie są wyciszone. Błyski wypełniające są naprawdę przydatnym narzędziem. Błysk wypełniający pozwala fotografować obiekty ze źródłem światła za nimi, a ich twarze nie będą w cieniu. W dni, gdy światło słoneczne jest za chmurami, błysk wypełniający może podkreślać te elementy, których brakowałoby bardziej w cieniach. Zdjęcia produktów powinny mieć dobre mocne oświetlenie. Jeśli chcesz uzyskać efekt cieni na obrazie, użycie silnego źródła światła na obiekcie pomoże je zwiększyć. Zawsze można dodać je później w Photoshopie, ale może to wyglądać nienaturalnie, chyba że jesteś bardzo ostrożny. Poza tym im mniej przetwarzania końcowego trzeba zrobić, tym lepiej - choćby dlatego, że jest mniej pracy.