WYKONANIE: ©2021

Lookas

OSTATNIE PROJEKTY

Koncepcja Promofoto wzięła się z potrzeby pokazania tego,co najbardziej wartościowe z punktu widzenia prowadzenia biznesu.

e-mail
telefon

KONTAKT

Fotograf
Fotografia portretowa Bydgoszcz
26 listopada 2021

Galeria

Popularne artykuły

Galeria

26 listopada 2021

Popularne artykuły

08 grudnia 2020

Fotografia biznesowa i wizerunkowa - skuteczny sposób na wiarygodność firmy

W świecie biznesu liczy się profesjonalizm, wysoka jakość, dbałość o najmniejsze detale. Nowoczesne, dbające o swoich klientów firmy robią wszystko, aby wzbudzić zaufanie, starają się stworzyć wizerunek, który pomoże w postrzeganiu firmy jako wiarygodnego i stałego partnera. Jednym z elementów, który wpływa na wizerunek przedsiębiorstwa, jest fotografia biznesowa. Co to takiego i dlaczego zdjęcia biznesowe warto umieścić na firmowych stronach?

 

Znaczenie fotografii biznesowej

W ostatnich latach fotografia biznesowa stała się ważnym elementem marketingu, reklamy oraz public relations. Wiele firm wykorzystuje portrety biznesowe na swoich stronach firmowych, w mediach społecznościowych, ogłoszeniach, stopce mailowej czy na wizytówkach. Zdjęcia można wykorzystać również w czasopismach branżowych, katalogach czy w publikacjach w Internecie. Ich zadaniem jest budowanie profesjonalnego wizerunku, wzmocnienie wiarygodności, wzbudzenie zaufania potencjalnych klientów. Zdjęcia pomagają lepiej zapamiętać firmę, ponieważ obraz dużo łatwiej zostaje w pamięci niż sam komunikat słowny. Profesjonalna sesja biznesowa pozwala wyróżnić się na tle rynku, a to często przekłada się na obrót firmy. Jej istotną rolą jest budowanie marki, pozyskiwanie nowych klientów, rozwój firmy. Bardzo ważne, aby zdjęcia biznesowe były wykonane profesjonalnie, ponieważ amatorskie fotografie, zamiast zachęcać, będą wzbudzać negatywnie odczucia i znaczącą wpłyną na obniżenie wartości firmy. Portrety biznesowe wykorzystuje się najczęstszej w takich branżach jak prawo, doradztwo finansowe, inwestycje kapitałowe, konsulting, szkolenia, nieruchomości, medycyna, handel, polityka, sport itp. Z profesjonalnych sesji korzystają nie tylko szefowie i pracownicy wielkich korporacji, ale również właściciele małych firm, a także osoby poszukujące pracy, którym zależy na poprawie swego wizerunku. Profesjonale zdjęcia w CV czy na profilach w Linked czy GoldenLine pozwalają wyróżnić się spośród innych kandydatów, zwiększają szanse na znalezienie pracy.

 

Jak zrobić profesjonalną sesję biznesową?

Biznesowe sesje zdjęciowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Wiele fotografów świadczy tego typu usługi, ale warto zdecydować się na profesjonalistę, o bogatym portfolio. Trzeba pamiętać, że sesja biznesowa to nie tylko zrobienie kilku zdjęć. To dłuższy proces, w czasie którego fotograf powinien zapoznać się ze specyfiką firmy, jej misją, poznać potrzeby i oczekiwania pracowników. W zależności od preferencji zdjęcia mogą odbyć się w siedzibie firmy, na jej tle, w plenerze lub profesjonalnym studiu fotograficznym. Ostateczny wybór zawsze należy do zleceniodawcy, fotograf może jedynie zasugerować jedną z opcji. Zdjęcia mogą pokazać same portrety lub całą sylwetkę fotografowanej osoby. 

 

Jak powinny wyglądać portrety biznesowe?

Nie ma jednego wzorca, według którego wykonuje się portrety biznesowe. Jest to zależne od charakteru danej osoby, specyfiki firmy, stanowiska, na jakim pracuje. Ważnym elementem sesji jest odpowiedni strój i profesjonalny makijaż, który ukryje mankamenty, a pokreśli zalety urody. Strój powinien być dopasowany do piastowanego stanowiska, powinien odzwierciedlać pełnione funkcje i charakter osoby. Do zdjęć biznesowych najczęściej wybierany jest strój elegancki, marynarki, żakiety, koszule, w neutralnych kolorach. Na sesje warto zabrać kilka zestawów ubrań, co pozowali wybrać stylizacje, w których dana osoba najlepiej się czuje i wygląda. Niektóre firmy decydują się na mniej formalny wizerunek, w takiej sytuacji sprawdzą się ulubione ubrania, w których pracownicy spotykają się z kontrahentami czy klientami. Oczywiście ubiór musi być czysty i schludny, wykluczone są pogniecione koszule czy prześwitujące bluzki. Panie powinny zrezygnować z dużej ilości biżuterii, którą lepiej zostawić na inne okazje. Sesje biznesowe mogą uwzględniać specyfikę firmy, pokazywać elementy zawodu, a nawet pasje pracownika. Rolą fotografa jest stworzenie takiej sesji biznesowej, która będzie pasowała do klienta. Inne zdjęcia przydadzą się prezesowi banku, inne lekarzowi, a jeszcze inne znanej dietetyczce czy początkującemu aktorowi. 

 

Rola fotografa w sesji biznesowej

sesji biznesowej kluczową funkcję pełni fotograf, który musi zadbać nie tylko o atmosferę podczas sesji, ale również zapewnić przygotowanie techniczne. Wiele osób nie lubi pozować, źle się czuje przed obiektywem, dlatego fotograf musi mieć zacięcie psychologiczne, jego zadaniem jest stworzenie przyjaznej, swobodnej atmosfery, która zagwarantuje wykonanie ciekawych ujęć. Fotograf musi wzbudzać zaufanie klientów, bo tez tego trudno mówić o udanych zdjęciach. Ważny jest dobór odpowiedniego sprzętu, tła i oświetlenia, które pozwoli wydobyć najlepsze cechy fotografowanych osób. Warto wybrać osobę z dużym doświadczaniem, ponieważ sesje biznesowe rządzą się swoimi prawami. Portret biznesowy ma nie tylko przestawić pracownika, musi również oddawać jego charakter, mocne strony, odzwierciedlać filozofię firmy. Ważne jest uchwycenie charakterystycznego gestu, spojrzenia. Zadaniem fotografa jest odpowiednia gra światłem, kadrowanie i późniejsza obróbka zdjęć. Dobrze, jeżeli zdjęcia wykonane są w różnych ujęciach, przy różnym tle i oświetleniu, co pozwoli wybrać najlepsze prace. Duże znaczenie ma kreatywność fotografa, która sprawi, że zdjęcie będą miały „to coś”, będą wyrażać daną osobę.

 

Na biznesowe sesje zdjęciowe powinny zdecydować się wszystkie firmy, które chcą zwiększyć swój profesjonalizm, zyskać w oczach stałych i zdobyć nowych klientów. Obraz jest bardzo ważny, łatwo go zapamiętać, dlatego portrety biznesowe są świetną inwestycją na przyszłość. Mogą pozytywnie wpłynąć na rozwój firmy, zwiększyć jej zasięg oraz pomóc stworzyć rozpoznawalną, znaną markę.