WYKONANIE: ©2021
OSTATNIE PROJEKTY
Koncepcja Promofoto wzięła się z potrzeby pokazania tego,co najbardziej wartościowe z punktu widzenia prowadzenia biznesu.
KONTAKT
Galeria
Popularne artykuły
Galeria
Popularne artykuły
Skuteczna sprzedaż produktu to przede wszystkim właściwa ekspozycja. Trudno wyobrazić sobie dającą efekty aukcję internetową lub sklep online bez atrakcyjnych zdjęć sprzedawanych przedmiotów. Jednym z najczęściej wykorzystywanych rodzajów fotografii produktowej, jest packshot. Zamieszczany jako zdjęcie lub plik wideo, pozwala doskonale wyeksponować towar, przykryć jego wady i zaprezentować zalety. Opisujemy, czym są zdjęcia packshot oraz jak wygląda proces ich tworzenia.
Czym jest packshot? W branży reklamowej używa się tego terminu, aby określić przedstawienie produktu za pomocą obrazu, najczęściej na neutralnym tle - białym lub czarnym. Wykonane zdjęcia są statyczne lub ruchome (obrotowe). Na potrzeby packshotów interaktywnych wykonuje się sekwencje zdjęć, prezentują produkt pod różnymi kątami, a plik wideo powstaje w procesie postprodukcji.
Packshot to doskonała fotografia produktowa, ponieważ umożliwia prezentację sprzedawanego produktu w sposób, który umieści go w przestrzeni oraz uwydatni cechy charakterystyczne. Właśnie dlatego zdjęcia packshot są tak popularne w:
Fotografia packshot wykorzystywana jest również w reklamach telewizyjnych. W czasie wyświetlania spotu, packshotem określa się kilka ostatnich sekund filmu - moment, w którym następuje prezentacja produktu oraz hasła promocyjnego kampanii. Często pojawiają się wtedy dodatkowe elementy, które mogą wywierać wpływ na konsumentów - logotyp marki, slogan producenta lub cena, a w przypadku leków także obowiązujące regulacje prawne. Packshot w spotach reklamowych zapada w pamięć odbiorcy i pozwala na doskonałą pointę całego nagrania.
Branża e-commerce najczęściej wykorzystuje packshoty interaktywne (nazywane obrotowymi lub 360o), powstałe ze zmontowania sekwencji zdjęć. Pozwalają wyeksponować każdy detal dzięki neutralnej i minimalistycznej oprawie. Kupujący w sieci mogą obejrzeć produkt z każdej strony, także w powiększeniu i zauważyć charakterystyczne detale oraz wykończenia.
Każde zdjęcie packshot musi spełniać standardy w zakresie tła i dopasowania profilu kolorystycznego produktu, a także zachowywać spójność prezentacji z rzeczywistymi cechami przedmiotu. Profesjonalna fotografia packshot to proces, który składa się z czterech kluczowych etapów.
Pierwszym krokiem to stworzenia packshotu jest sprecyzowanie oczekiwań co do zdjęcia. W zależności od zamierzonych efektów, należy dopasować odpowiednie światło, sposób ekspozycji oraz kolor tła. Często potrzeba dostosować rodzaj packshotu do specyfiki samego produktu. Na przykład dla prezentacji odzieży często wykorzystuje się zdjęcie specjalnego manekina z dołączanymi elementami. Tworzy to wrażenie „ducha” - niewidocznej postaci i pozwala konsumentom zobaczyć, jak wygląda ubranie po założeniu.
Po sprecyzowaniu celów reklamy, pora na stworzenie ekspozycji, czyli przygotowanie fotografowanego produktu. Trzeba dołożyć wszelkich starań, aby wyglądał jak najlepiej. Nawet na pozór niewielkie zabiegi mogą sprawić, że sprzedawany przedmiot zyska bardzo wiele. Tworzenie ekspozycji produktu to na przykład wypchanie butów od środka lub prasowanie odzieży.
Niekiedy do packshotów wykorzystuje się jedynie atrapę produktu (tzw. mockup). Pozwala uzyskać lepsze efekty wizualne, ponieważ często wykonana jest z lepszego materiału. Może mieć intensywniejsze kolory, lepiej odbija refleksy światła lub posiada wyraźniejszy logotyp. Wykorzystując atrapę, na zdjęciach nie będzie dodatkowych metek lub informacji, które znajdują się na prawdziwym opakowaniu. Odbiorca może skupić całą uwagę wyłącznie na tym, jak wygląda przedmiot.
Kiedy produkt jest przygotowany, można wykonywać zdjęcia. Profesjonalna fotografia packshot wykorzystuje neutralne tło - białe lub czarne. Dla jego uzyskania używa się na przykład namiotów bezcieniowych lub specjalnie zaprojektowanego studia.
Samo wykonanie zdjęć to za mało. Aby uzyskać pożądany efekt, konieczna jest celowa postprodukcja. Obejmuje ona miedzy innymi:
W przypadku packshotów interaktywnych, postprodukcja obejmuje połączenie różnych ujęć w jedną prezentację wideo. Dzięki takiej serii odbiorca może zobaczyć obiekt w 3D, w widoku sferycznym lub półsferycznym. Możliwość manipulowania produktem zwiększa realizm i zachęca do zakupu.
Ponieważ packshoty wykorzystuje się w internetowych kampaniach reklamowych, sklepach oraz spotach telewizyjnych, podlegają konkretnym regulacjom prawnym. Dokładne przepisy mają za cel uniemożliwić wprowadzenie konsumenta w błąd. Zakazane jest idealizowanie wizerunku produktu. Fotografowany przedmiot i stworzona prezentacja musi być spójna z rzeczywistością.